Nakon Cvjetnice počinje Veliki ili Sveti tjedan u kojemu se bogatstvom liturgijskih obreda na osobit način ističu posljednja tri dana: Veliki četvrtak, Veliki petak i Velika subota.
Veliki četvrtak
Veliki četvrtak je dan Posljednje večere, dan ustanovljenja euharistije, dan svećeničkog reda. Ustanovljenjem euharistije Isus je kršćanima ostavio znak svojega tijela i krvi.
Na Vrliki četvrtak se u katedralama održavaju mise posvete ulja koje se upotrebljava kod slavlja pojedinih sakramenata. Na istoj misi svećenici obnavljaju svoja svećenička obećanja.
Otočka župna crkva sv. Antuna Padovanskog je bila puna kao rijetko kad. Veliki broj vjernika došao je slaviti Kristovu Posljednju večeru i simbolički sudjelovati u njegovoj agoniji u Getsemanskom vrtu.
Eeuharistijsko slavlje vodio je župnik preč. Antun Knežević.
Govoreći o najvećim otajstvima ovoga euharistijskog slavlja župnik je, između ostaloga rekao: " Večeras se posebno spominjemo Isusovog blagovanja sa svojim učenicima, prijateljima, apostolima. Okupili su se da proslave Pashu koja je bila Isusova oproštajna gozba, posljednja večera s učenicima. Isus na toj večeri naviješta novi princip međuljudskih odnosa: naviješta ljubav, ali ne bilokakvu, nego onu koja se potpuno daje i koja služi do kraja. Otajstvo te i takve ljubavi mi slavimo večeras. Isus na toj večeri svima nama predaje samoga sebe, ustanovljuje sakrament svoga tijela i krvi, euharistiju, da bismo svi mogli biti dionicima spasenja i oslobođenja koje on donosi. Euharistija, dakle, uprisutnjuje svaki put, pa tako i večeras, događaj Isusove ljubavi prema nama, one ljubavi koja ga je na križ i dovela. Euharistija je očišćenje čovjeka, služenje u ljubavi što je Isus pokazao pranjem nogu svojim učenicima. Isus to čini iz poniznosti, ali i kao primjer.'Primjer sam vam dao da i vi činite kao što ja vama učinih.' Čin je to služenja ljubavi. Večeras je Isus i nas pozvao oko sebe, oko euharistije koja nas spaja u jednu veliku obitelj, uvodi nas u novi poredak, poredak ljubavi. Euharistija se ne može odvojiti od ljubavi, od služenja u ljubavi, a Isus nam kaže. 'Primjer sam vam dao da i vi tako činite'.
Nakon homilije uslijedio je obred pranja nogu apostolima. Ove godine su u ulozi apostola bili muškarci različite dobi i društvenih profila - oni koji su izrazili želju sudjelovati u ovome svečanom obredu.
Nakon euharistijskog slavlja Presveti Oltarski Sakrament je prenesen u kriptu crve gdje su vjernici, predvođeni župnikom, obavili Getsemansku uru - klanjanje Presvetom. Poslije toga mogli su ostati i pojedinačno u tišini i molitvi slaviti Isusa u Presvetom Oltarskom Sakramentu.
Veliki petak
U bogoslužju Velikog petka vjernici se spominju Muke Gospodnje. Prate Krista na njegovom putu u smrt. Na Veliki petak nema euharistije. Ogoljen je oltar, prazno svetohranište. Slave se obredi Kristovog puta do križa i smrt na križu.
Slavlje obreda Velikog petka započelo je pobožnošću križnog puta ujutro u 9 sati.
Na početku večernjih obreda Velikog petka župnik se u tišini prostre ispred križa dok vjernici u tišini mole. Nakon toga počinje služba riječi u kojoj se osobito ističe čitanje i pjevanje Muke Gospodinove- ove godine Muka Gospodina našega Isusa Krista po Ivanu. Ulogu evanđelista čitao je župljanin Ivan Škrobo, a glazbene dijelove pjevali su župnik Antun Knežević i Mješoviti zbor "Bl. Alojzije Stepinac".
U homiliji je župnik, govoreći o Velikom petku, govorio o Isusovoj muci na križu pa kaže: "Danas na poseban način naše misli, naši osjećaji i naši pogledi upravljeni su prema križu na kojemu je razapet Isus Krist. Dan je muke i smrti Isusove. No u toj drami sam o sebi govori: ' Ja sam svoj život dajem, nitko mi ga ne oduzima.'Upravo u tomu je tajna Isusova križa: Isus se sam daruje. To je prava žrtva u predanju, slobodi i ljubavi. Posve slobodno ide u smrt iz ljubavi prema nama i u poslušnosti svome nebeskom Ocu. Tako Isusov križ postaje njegovim darom ljubavi . . .
Svatko ima svoj križ i svatko misli da je njegov najteži. Često se pitamo kako dalje. Kako nositi taj svoj križ i kako izdržati pod teretom križa koji nas nekada tako savija i tako satire? Jedini pravi odgovor na sva pitanja je ljubav. Kaže lijepo jedna izreka: 'Križ bez ljubavi je težak, a ljubav bez križa je prazna!'
Moramo biti jaki i s ljubavlju prihvatiti svoj križ pa ćemo ga onda vedrije nositi. Nosi svoj križ i križ će tebe nositi!" između ostaloga naglasio je župnik.
Središnji obred Velikog petka bilo je klanjanje Križu. Rijeka vjernika slila se kroz sredinu crkve da bi se poklonila križu koji je spasio svijet.
Po završetku svih obreda križ je položen uz Kristov grob.
Velika subota
Na Veliku subotu Crkva je u tišini uz Kristov grob. Vjernici se pojedinačno u tišini dolaze pokloniti Kristovu grobu.
U popodnevnim satima obavljen je blagoslov jela kojega će vjernici blagovati na uskrsno jutro.
Večernji obredi su počeli navečer u 20,00 sati. Sve je počelo Službom svjetla. Ispred crkve je zapaljen oganj na kojemu je zapaljena uskrsna svijeća. Svijeća se svečano unosi u crkvu i vjernici na njoj pale svoje svijeće koje su ponijeli sa sobom. Znak je to da Božji narod putuje zemljom obasjan Kristovim svjetlom.
Pjevajući Vazmeni hvalospjev svijeći župnik je pozvao vjernike; nebo , zemlju i Crkvu da se raduju ove noći kad se " nebesko sa zemaljskim, božansko s ljudskim povezuje".
U Službi riječi vjernici su mogli čuti tri čitanja iz Knjige postanka prikazujući osnovna razdoblja povijesti spasenja.
U homiliji je župnik naglasio." Večerašnje slavlje vazmenog bdijenja govori nam bogatim obredima i simbolima. Obnavlja se sjećanje na početak stvaranja, na hod kroz povijest i prepoznavanje prisutnosti Boga pa i kad je izgledalo da ga nema, da nas je ostavio. Bog je uvijek prisutan i govori na svojim jezikom. Na poseban način Bog je progovorio po Isusu Kristu. No, taj jezik nije bio jasan tada, a mnogima ni danas. Kroz Isusa je progovorio Bog koji kaže:'Ništa nije završeno, tek započinje. Isus je tu, uskrsnuo je! Otvara novi svijet, novi život, novo gledanje na čovjeka, na budućnost, na smrt. Otvara se kraljevstvo ljubavi u kojemu je Isus uvijek prisutan.'
Uskrs je temeljni oslonac naše vjere, našega nadanja, naše ljubavi. Sve se to ostvarilo u Isusu Kristu i ostvarit će se u svakom čovjeku, jer Kristovo uskrsnuće je i naše uskrsnuće!"
Vrhunac je bilo svečano euharistijsko slavlje uz zvuke zvona i snažno "aleluja".
Krsnom službom vjernici su zajedno s pjevačima izmolili litanije, a onda je uslijedio blagoslov vode i obnova krsnih obećanja.
Krist je uskrsnuo, aleluja!
Sve obrede Svetog trodnevlja pratio je Mješoviti zbor "Bl. Alojzije Stepinac". Značajan doprinos slavlju dali su i župni čitači.
Župnik je zahvalio svima koji su nazočili obredima Svetog trodnevlja, a ove godine ih je bilo doista puno.
M.B.